Chimorea Horses
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen


 

 There's no such thing as evil {Themis}

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Shield

Shield


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-03-14
Leeftijd : 25
Naam : Sacha

Character sheet
Kudde: I'm my own leader.
Leeftijd: 5 years
Geslacht: Merrie

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyvr maa 14, 2014 7:48 pm




I GOTTA GET OUT INTO THE WORLD AGAIN

Een vrolijke blik lag in de ogen van de haflinger merrie. Ondanks dat ze de vrolijke kleuren van de bloemenvelden – waarin ze zich bevond -  die ze in de lente en zomer droegen miste, was ze ongelooflijk opgewekt. Eigenlijk hield ze niet zo van de kou, maar zelfs de sneeuw kon haar goede humeur niet kapot krijgen. Ze schudde een kort moment met haar hals, om een poging te doen de sneeuw uit haar blonde manen te verwijderen. Shield zette zichzelf rustig weer in beweging, de sneeuw knarste onder haar dravende benen. Haar ademhaling deed wolkjes verschijnen in de koude lucht. De ijzingwekkende wind woelde dwars door haar wintervacht heen.

Vanuit haar energieke draf, kwam ze in een paar passen tot stilstand. Toen de geur van een ander – onbekend – paard haar neus binnendrong. De neiging om de geur te volgen was groot, bijna te groot om te weerstaan. Maar toch was het haar verlegenheid die haar ervan weerhield te bewegen.

Words: 160 ||Tag: Themis || Note: Ik wilde Dilly even kennis laten maken met Themis' evilheid xd  

Terug naar boven Ga naar beneden
Themis
Follower
Themis


Aantal berichten : 382
Registratiedatum : 14-02-14
Leeftijd : 24
Naam : Tamar

Character sheet
Kudde: The Olympus
Leeftijd: 6 jaar
Geslacht: Female

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyvr maa 14, 2014 8:45 pm

Themis

THUNDER ONLY HAPPENS WHEN IT'S RAINING

W

oorden schoten te kort als de sneeuwwitte merrie aan haar verleden dacht. Verraden, verloren, compleet de weg kwijt. Paarden hadden haar, keer op keer weer, tot het uiterste weten te drijven. Tot de witte merrie hier eindelijk, tot al haar genoegen, uit was gebarsten. Alsof ze na een slapeloos jaar eindelijk in een heerlijke, diepe slaap was gevallen. Echter werd ze, steeds opnieuw, wakker met bloed. Bloed aan haar hoeven, bloed aan haar lippen, bloed in haar manen, bloed op haar vacht... Maar zelf voelde Themis nergens pijn. Nee... Alles werd duidelijk met een blik om zich heen. Enkele lichamen, sommigen zo verminkt en uit elkaar gerukt dat er haast geen paard meer in te herkennen was, omringden de merrie. Het bloed stroomde vrijelijk, alsof de grond aan het bloedden was. Met een vreselijke voldoening was de merrie naar de rivier verdwenen en had ze al het bloed van haar vacht gewassen. Maar dit was niet de enige keer geweest, dat haar lichaam haar die heerlijke slaap vol dromen had gegund. The Madness Always Returns.

Gedachten volgden de merrie en dwongen haar naar haar eerste misdaad, de plaats waar haar vernomen vrienden haar tot het uiterste hadden gebracht. De merrie was hen dankbaar. Ze hadden haar geholpen eindelijk dat hoogste punt van rust te bereiken, haar eigen betoverde slaap. Een sinister gegrinnik rolde over haar lippen, terwijl ze zich bedacht hoe heerlijk de merrie het stiekem vond hier te zijn, op de overblijfselen van haar eerste vrienden. Ze had hen geholpen, en daar was ze blij mee. Ze keken van boven op haar neer, hoefden het vreselijke leven op aarde niet langer te volgen. Het was haar taak. Haar missie. Alles moest geholpen worden. Soms was daar leed voor nodig. Soms lang. Soms kort. Soms bloederig. Meestal bloederig.
De geur van een ander paard deed de merrie opkijken. Nog iemand om te helpen? 'Hallo daar.' Werd het zacht uitgesproken in de richting van een palomino merrie, ergens voor haar in het bloemenveld.

THANKS TO LOUIS AT ATF!
Terug naar boven Ga naar beneden
Shield

Shield


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-03-14
Leeftijd : 25
Naam : Sacha

Character sheet
Kudde: I'm my own leader.
Leeftijd: 5 years
Geslacht: Merrie

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyvr maa 14, 2014 9:03 pm




I GOTTA GET OUT INTO THE WORLD AGAIN

 'Hallo daar.’ De woorden waren afkomstig van een sneeuwwitte merrie. Shield nam haar in zich op, tot de conclusie komend dat de twee elkaar niet kenden. Altijd leuk, om een nieuw iemand te ontmoeten toch? Ze had wel eens verhalen gehoord over zogenaamde “slechte” paarden, maar nooit had ze er ook maar in geloofd dat deze daadwerkelijk bestonden. Dat kon gewoon niet, dat mocht gewoon niet. Daar was de wereld niet voor gecreëerd. Een paard was niet voor niets een kuddedier – ondanks dat de haflinger merrie alleen leefde – dus dan zou het onlogisch zijn je soortgenoten af te maken toch? Als een paard van nature in kuddes leeft, waarom zouden we dan onze soortgenoten uitroeien? Dan blijft er toch geen kudde meer over? En een paard is  niet voor niets een prooidier, er wordt op paarden gejaagd, paarden moeten niet op andere jagen. Dat zijn gewoon de wetten van de natuur. Shield onderdrukte een zucht, soms dacht ze misschien iets te veel over dat soort dingen na. ”Hoi,” antwoordde ze zacht, ietwat verlegen. ”Ik eh.. ben Shield. Wie ben jij?” Haar stem klonk vriendelijk, zoals deze altijd klonk.

Words: 188 ||Tag: Themis || Note: -  

Terug naar boven Ga naar beneden
Themis
Follower
Themis


Aantal berichten : 382
Registratiedatum : 14-02-14
Leeftijd : 24
Naam : Tamar

Character sheet
Kudde: The Olympus
Leeftijd: 6 jaar
Geslacht: Female

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyvr maa 14, 2014 9:14 pm

Themis

THUNDER ONLY HAPPENS WHEN IT'S RAINING

D

e wereld was een vreemde plek, iets waar de witte merrie al lange tijd van overtuigd was. Verschillende emoties lagen veel te dicht bij elkaar. Haat en liefde. Blijheid en woede. Normaal en volledig geschift. Tegenpolen, maar toch dichter bij elkaar dan andere emoties. Iets wat Themis maar al te vaak had mogen meemaken. De palomino merrie leek de goedheid zelve - maar dat zei helemaal niets. Zelfs Themis was goed in acteren, en deed zich wel vaker voor als een goedaardige dikkerd. Echter was de merrie vandaag haar slanke, giftige zelf. Jammer voor de palomino merrie. Naïevelingetje. 'Hoi. Ik eh.. ben Shield. Wie ben jij?' klonk de vriendelijke stem van de ander. Themis liet een angstaanjagende schim van een glimlach om haar mond verschijnen. 'Aangenaam, Shield.' de merrie legde alle nadruk op de naam. 'Ik wordt betiteld als Themis, dezer dagen.' Langzaam aan kwam de witte merrie dichterbij en begon deze om de ander heen te cirkelen. 'Vertel mij eens. Heb je ooit gehoord van de verlossing?'


THANKS TO LOUIS AT ATF!
Terug naar boven Ga naar beneden
Shield

Shield


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-03-14
Leeftijd : 25
Naam : Sacha

Character sheet
Kudde: I'm my own leader.
Leeftijd: 5 years
Geslacht: Merrie

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyvr maa 14, 2014 9:22 pm




I GOTTA GET OUT INTO THE WORLD AGAIN

“Aangenaam, Shield.’ De merrie had de nadruk gelegd op haar naam, iets wat haar om de een of andere reden zenuwachtig maakte. 'Ik wordt betiteld als Themis, dezer dagen.' De schimmelmerrie – wiens naam Themis duidde – kwam langzaam dichterbij en begon om haar heen te cirkelen. 'Vertel mij eens. Heb je ooit gehoord van de verlossing?' Shield fronste, haar blonde oortjes bewogen zenuwachtig heen en weer terwijl ze het andere paard probeerde te volgen met haar ogen. ”M-mooie naam, Themis.” Stamelde ze zacht, een nerveuze toon nam de overhand in haar stem. ”En euh.. nee.. nog nooit van gehoord..” De merrie sloeg haar donkergekleurde ogen even omlaag, naar de witte sneeuw. ”Wil ik het weten?” Voegde ze er droogjes aan toe, terwijl ze haar hoofd weer een klein stukje omhoog bracht.

Words: 130 ||Tag: Themis || Note: -  

Terug naar boven Ga naar beneden
Themis
Follower
Themis


Aantal berichten : 382
Registratiedatum : 14-02-14
Leeftijd : 24
Naam : Tamar

Character sheet
Kudde: The Olympus
Leeftijd: 6 jaar
Geslacht: Female

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyvr maa 14, 2014 9:45 pm

Themis

THUNDER ONLY HAPPENS WHEN IT'S RAINING

D

e andere merrie, die de naam Shield bleek te dragen. 'M-mooie naam, Themis.' De witte merrie haalde bescheiden haar schouders op. 'Hebben mijn ouders toch nog iets goed gedaan.' merkte ze schamper op, terwijl ze rond de palomino merrie bleef cirkelen. Werd dit haar volgende verloste? Kon ze straks weer met een van geluk vervulde borstkas neerkijken op de overblijfselen van weer een paard dat ze een dienst had bewezen? 'En euh.. nee.. nog nooit van gehoord.. Wil ik het weten?' De laatste opmerking werd op een droge toon uitgesproken, en de merrie stootte een schril lachje uit. 'Maar natuurlijk. De verlossing. Daar moet iedereen van weten.' Voor de ander bleef Themis stilstaan, en keek de ander met gekanteld hoofd aan. 'Ik zal het je uitleggen. Luister goed, dit is belangrijk. Het leid je leven.' Begon ze op een doordringende fluistertoon. 'De verlossing is het verlaten van je zware lichaam hier op aarde. Je geest vliegt, vrij als een vogel, de lucht in en bent vrij in het rijk van de doden om te gaan en te staan waar je wilt. Verlost van je aardse zorgen.' Haar stem had enigzins filosofisch geklonken, maar schakkelde nu weer enigzins over naar duister. 'Echter moet het lichaam in een bepaalde staat verkeren voor de geest het lichaam geheel kan verlaten.'


THANKS TO LOUIS AT ATF!
Terug naar boven Ga naar beneden
Shield

Shield


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-03-14
Leeftijd : 25
Naam : Sacha

Character sheet
Kudde: I'm my own leader.
Leeftijd: 5 years
Geslacht: Merrie

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyvr maa 14, 2014 9:58 pm




I GOTTA GET OUT INTO THE WORLD AGAIN

 'Hebben mijn ouders toch nog iets goed gedaan.' Merkte de andere merrie schamper op, terwijl ze om haar heen bleef cirkelen. Echter kreeg Shield geen tijd door te vragen over haar ouders, haar verleden. Dat waren dingen die haar altijd interesseerden. 'Maar natuurlijk. De verlossing. Daar moet iedereen van weten.' Weerklonk de stem van Themis, als response op het eerdere antwoord van de palomino. 'Ik zal het je uitleggen. Luister goed, dit is belangrijk. Het leid je leven.' Vervolgde ze op een doordringende fluistertoon, Shield fronste een kort moment. 'De verlossing is het verlaten van je zware lichaam hier op aarde. Je geest vliegt, vrij als een vogel, de lucht in en bent vrij in het rijk van de doden om te gaan en te staan waar je wilt. Verlost van je aardse zorgen.' De stem van de merrie klonk een en al duister.  'Echter moet het lichaam in een bepaalde staat verkeren voor de geest het lichaam geheel kan verlaten.' Ze dacht even na, voordat ze antwoordde. De woorden van de merrie drongen niet direct tot haar door. ”Maar is dat niet precies hetzelfde als sterven?” Begon ze aarzelend. ”En hoe weet je dat je na die verlossing vrij zal zijn in het rijk van de doden? Je bent zelf ook niet dood..” Kaatste ze terug.

Words: 217 ||Tag: Themis || Note: -  

Terug naar boven Ga naar beneden
Themis
Follower
Themis


Aantal berichten : 382
Registratiedatum : 14-02-14
Leeftijd : 24
Naam : Tamar

Character sheet
Kudde: The Olympus
Leeftijd: 6 jaar
Geslacht: Female

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyvr maa 14, 2014 10:13 pm

Themis

THUNDER ONLY HAPPENS WHEN IT'S RAINING

S

hield leek, tot de ergenis van de witte merrie, niet het dringende van de situatie in te zien. Waarom snapte ze niet hoe belangrijk dit wel niet was, dat Themis dit als haar taak, haar roeping zag? Het leek haar onmogelijk het niet te begrijpen, ze had het toch net uitgelegd? Was was er nu heerlijker dan eigen baas zijn, vrij als een vogel en licht als een veertje? 'Maar is dat niet precies hetzelfde als sterven?' Vroeg de ander aarzelend, en de merrie knikte enkele malen, alvorens haar hoofd te schudden. 'Om verlost te worden, moet je lichaam een zekere mate van... marteling ondergaan. Als je meewerkt voel je haast geen pijn.' 'En hoe weet je dat je na die verlossing vrij zal zijn in het rijk van de doden? Je bent zelf ook niet dood..' Vervolgde de palomino. Themis schudde haar hoofd. 'Ik ben nog niet dood, omdat het mijn roeping en mijn taak is om eerst alle anderen te verlossen, voor ik zelf heen ga.'


THANKS TO LOUIS AT ATF!
Terug naar boven Ga naar beneden
Shield

Shield


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-03-14
Leeftijd : 25
Naam : Sacha

Character sheet
Kudde: I'm my own leader.
Leeftijd: 5 years
Geslacht: Merrie

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyza maa 15, 2014 3:58 pm




I GOTTA GET OUT INTO THE WORLD AGAIN

'Om verlost te worden, moet je lichaam een zekere mate van... marteling ondergaan. Als je meewerkt voel je haast geen pijn.' 'En hoe weet je dat je na die verlossing vrij zal zijn in het rijk van de doden? Je bent zelf ook niet dood..' Sprak de palomino merrie, geen antwoord gevende op het laatste stukje uitleg van de merrie. Themis schudde haar hoofd. 'Ik ben nog niet dood, omdat het mijn roeping en mijn taak is om eerst alle anderen te verlossen, voor ik zelf heen ga.' Dus eigenlijk vermoordde de merrie andere paarden, of nee verloste hun van hun lichaam met marteling? Hoe kon ze dat überhaupt over haar hart verdragen? Nee, het was vast niet waar. Ze kon zich niet voorstellen hoe iemand zoiets in hemelsnaam kon doen. ”En, wat moet ik met deze informatie?” Vroeg de haflinger zacht.

Words: 144 ||Tag: Themis || Note: -  

Terug naar boven Ga naar beneden
Themis
Follower
Themis


Aantal berichten : 382
Registratiedatum : 14-02-14
Leeftijd : 24
Naam : Tamar

Character sheet
Kudde: The Olympus
Leeftijd: 6 jaar
Geslacht: Female

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyma maa 17, 2014 2:14 pm

Themis

THUNDER ONLY HAPPENS WHEN IT'S RAINING

N

og steeds leek de haflinger voor haar het geheel niet te snappen. Vreemd. Zo moeilijk was het toch niet? De witte merrie dacht juist dat ze het heel duidelijk had uitgelegd. Misschien moest ze er eigenlijk niet meer aan vast houden. Te veel paarden leken het vreemd te vinden. Misschien moest ze die vreemde stem, die ze zo af en toe hoorde en die haar over de verlossing verteld had, negeren. Misschien hoorde het echt niet. 'En, wat moet ik met deze informatie?' vroeg Shield zacht. Themis grinnikte. 'Je mag kiezen, of je de verlossing nu wilt of dat je het uit wilt stellen.' klonk haar stem, plotseling enorm vrolijk. 'Dus, wat luid je antwoord, allerbeste Shield?'


THANKS TO LOUIS AT ATF!
Terug naar boven Ga naar beneden
Shield

Shield


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-03-14
Leeftijd : 25
Naam : Sacha

Character sheet
Kudde: I'm my own leader.
Leeftijd: 5 years
Geslacht: Merrie

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyma maa 17, 2014 4:34 pm




I GOTTA GET OUT INTO THE WORLD AGAIN

'Je mag kiezen, of je de verlossing nu wilt of dat je het uit wilt stellen.' De stem van de merrie klonk plots vrolijk. ”Jezus, waar komt die vrolijkheid opeens vandaan?” Mompelde Shield zacht, meer tegen zichzelf dan tegen haar gezelschap. 'Dus, wat luid je antwoord, allerbeste Shield?' De haflinger zweeg, voor slechts een kort moment. Ze vroeg zich af wat die hele verlossing nou precies in zou houden, want voor haar klonk het gewoonweg precies hetzelfde als de dood. En de dood klonk nou niet bepaald aanlokkelijk. ”Nee bedankt, allerbeste Themis.” Begon ze, haar stem klonk ietwat plagend. ”Ik heb nog niet genoeg gezien van de wereld, om al verlost te worden.”

Words: 113 ||Tag: Themis || Note: -  
Terug naar boven Ga naar beneden
Themis
Follower
Themis


Aantal berichten : 382
Registratiedatum : 14-02-14
Leeftijd : 24
Naam : Tamar

Character sheet
Kudde: The Olympus
Leeftijd: 6 jaar
Geslacht: Female

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyma maa 17, 2014 5:01 pm

Themis

THUNDER ONLY HAPPENS WHEN IT'S RAINING

W

aarom ook niet... De merrie bedacht dat ze best eens kon proberen aardig te zijn tegen andere paarden. Het was nu drie dagen geleden dat ze uit the Olympus was gestapt en de kudde achter zich had gelaten. 'Nee bedankt, allerbeste Themis.' Antwoordde de haflingermerrie tegenover haar, op een enigzins plagerige toon. Themis grinnikte, en draaide even met haar ogen. 'Ik heb nog niet genoeg gezien van de wereld, om al verlost te worden.' praatte Shield verder. 'Dat snap ik. Ehm.. Sorry dat ik zo eng deed. Ik... Heb nu eenmaal een vreemde overtuiging. En een stem in mijn hoofd die hem me aangepraat heeft.' Ze haalde verontschuldigend haar schouders op. 'Maar kwaadaardigeheid heeft de boventoon.' Grinnikte ze, half kwaadaardig en sinister, half grappend.


THANKS TO LOUIS AT ATF!
Terug naar boven Ga naar beneden
Shield

Shield


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-03-14
Leeftijd : 25
Naam : Sacha

Character sheet
Kudde: I'm my own leader.
Leeftijd: 5 years
Geslacht: Merrie

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyma maa 17, 2014 7:38 pm




I GOTTA GET OUT INTO THE WORLD AGAIN

'Dat snap ik. Ehm.. Sorry dat ik zo eng deed. Ik... Heb nu eenmaal een vreemde overtuiging. En een stem in mijn hoofd die hem me aangepraat heeft.' De merrie haalde verontschuldigend haar schouders op. 'Maar kwaadaardigeheid heeft de boventoon.' Kwaadaardigheid..? Dat kon toch niet? Er bestonden geen slechte paarden.. ”Maar.. doodt jij – of nee verlos jij,” verbeterde ze zichzelf. ”Paarden voor je plezier? Omdat die stem het je verteld?” Ze keek Themis even onderzoekend aan, de ogen van de palomino vulde zich met ongeloof. Ze kon niet geloven dat deze merrie vrijwillig, voor haar plezier nota bene, andere paarden doodde. ”En waar komt die kwaadaardigheid vandaan? Paarden zijn niet van nature kwaadaardig..”

Words: 113 ||Tag: Themis || Note: -  

Terug naar boven Ga naar beneden
Themis
Follower
Themis


Aantal berichten : 382
Registratiedatum : 14-02-14
Leeftijd : 24
Naam : Tamar

Character sheet
Kudde: The Olympus
Leeftijd: 6 jaar
Geslacht: Female

There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Emptyma maa 17, 2014 8:03 pm

Themis

THUNDER ONLY HAPPENS WHEN IT'S RAINING

N

og steeds leek de haflinger haar wat vreemd te vinden. Nouja, misschien was ze dat ook wel. 'Maar.. doodt jij – of nee verlos jij,' verbeterde de merrie zichzelf, voor ze verder ging. Themis knikte glimlachend, goedkeurend. 'Paarden voor je plezier? Omdat die stem het je verteld?' Voorzichtig begon de merrie te knikken, terwijl een kleine grijns rond haar lippen speelde. 'Oh, absoluut. Misschien moet je het eens proberen. Bij een konijn bijvoorbeeld.' Stelde ze glimlachend voor. 'En waar komt die kwaadaardigheid vandaan? Paarden zijn niet van nature kwaadaardig..' Nog steeds glimlachend schudde de merrie voorzichtig haar hoofd. 'Oh, van nature misschien niet zo erg als nu. Maar ik ben ooit doorgeslagen. Gepest. Ik heb toen gemoord. En gescheurd. En verwoest. Het was als een slaap.' Het hoofd van de merrie was tijdens die woorden steeds wat verder naar beneden gezakt. Ze was er niet zo trots op.


THANKS TO LOUIS AT ATF!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





There's no such thing as evil {Themis} Empty
BerichtOnderwerp: Re: There's no such thing as evil {Themis}   There's no such thing as evil {Themis} Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
There's no such thing as evil {Themis}
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Where is some thing to spy on?
» Cue the rain {Themis}
» Hello there, deary {Themis}
» Do you feel alive? {Themis}
» Spring Love {Themis}

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Chimorea Horses :: Meadows :: Flower Meadow-
Ga naar: