IndexPortalKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Ostracisme of Verbanning {Idea}

Go down 
AuteurBericht
Cheyenne
Spice Horse

Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 14-02-14
Leeftijd : 17
Naam : Lis

Character sheet
Kudde: Sky Stars
Leeftijd: 7 years
Geslacht: Female

BerichtOnderwerp: Ostracisme of Verbanning {Idea}   di apr 01, 2014 2:15 pm

Beste Gast,

Ik was net aan het leren voor mijn examen Geschiedenis van morgen, en vond dat die Atheners van x v. C. wel wat leuks hadden, dat we hier misschien ook kunnen gebruiken. Het moet dan wel nog een beetje anders en beter uitgewerkt worden, maar ik zou graag de mening horen van zowel het Chim-team, als de andere Chimmers. Je mag ook in een reactie aangeven hoe jij het dan zou willen uitwerken, zodat àls het er komt, het uitwerken al wat minder tijd in beslag neemt.

Het tekstje overgetypt uit mijn handboek van Geschiedenis:
De volksvergadering kon politieke leiders die de democratie bedreigden het land uitzetten. Minimaal 6000 burgers moesten hiervoor aanwezig zijn. Elke burger kon de naam van de persoon op een ostracon of potscherf krassen. De man die het hoogste aantal scherven met zijn naam bekrast zag, werd voor 10 jaar verbannen. Hij bleef wel in het bezit van zijn eigendom(men) en kon na die 10 jaar als volwaardig burger terugkeren.
Het leek me wel leuk als om de 2 maand of zo, een bijeenkomst zou zijn (voor elke kudde apart) waar alle kudde dieren dan kunnen stemmen voor een paard dat dan een week lang uit de kudde wordt gezet. Ze spreken dan een plaats af waar ze elkaar een week later terug tegen kunnen komen. Dit is dan voor de paarden die aan hun gedrag moeten werken, volgens de andere dieren.
De spelers moeten zich dan niet benadeeld voelen, want ik zou het net als een eer zien >:3
Alle meningen zijn welkom! Het is trouwens helemaal nog niet zeker dat dit zal ingaan. Het is maar een klein ideetje, als extraatje~

Lis x

Follower

Aantal berichten : 382
Leeftijd : 18
Naam : Tamar

Character sheet
Kudde: The Olympus
Leeftijd: 6 jaar

BerichtOnderwerp: Re: Ostracisme of Verbanning {Idea}   di apr 01, 2014 2:20 pm

Hmm... Ik moet persoonlijk zeggen dat ik het wel een leuk idee vind, maar dat ik niet denk dat het goed uit te voeren is nu het forum nog zo klein is. Als de kuddes groter zijn heeft het, naar mijn mening, wel zin. Maar nu nog niet.

Zou het voor de paarden dan ook mogelijk zijn om geheel niet te stemmen?

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Odysseus
Leader

Aantal berichten : 581
Leeftijd : 19
Naam : Sacha

Character sheet
Kudde: The Olympus
Leeftijd: 8 years
Geslacht: Hengst

BerichtOnderwerp: Re: Ostracisme of Verbanning {Idea}   di apr 01, 2014 2:58 pm

Precies wat Tamar zegt ja xd
Ik vind het wel een erg leuk idee haha

Ik neem aan dat de Leaders niet weggestemd kunnen worden? *ziet het al gebeuren dat Ody door zijn eigen kudde wordt verbannen*

Odysseus || Shield || Croft || Focus || Hallucination || Clementine
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Cheyenne
Spice Horse

Aantal berichten : 236
Leeftijd : 17
Naam : Lis

Character sheet
Kudde: Sky Stars
Leeftijd: 7 years

BerichtOnderwerp: Re: Ostracisme of Verbanning {Idea}   di apr 01, 2014 3:39 pm

Ja, we zouden dan inderdaad wel moeten wachten op meer actieve leden. Ik zou dan ook wel iets doen, bijvoorbeeld dat er minstens 5 deelnemers moeten zijn uit één bepaalde kudde. Zodat je toch al een oneven aantal hebt.
En euh, de Leaders, Followers en Spice Horses kunnen inderdaad niet weggestemd worden. Deze worden namelijk gekozen door de Leader zelf, en gaan dus ook pas weg door de Leader zelf ^^'

Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 27-03-14
Leeftijd : 19
Naam : Renske

Character sheet
Kudde: Soltair
Leeftijd: 4 years
Geslacht: Stallion

BerichtOnderwerp: Re: Ostracisme of Verbanning {Idea}   di apr 01, 2014 4:02 pm

Ik vind het een leuk & origineel idee, maar ontzettend onpraktisch.

Om de zoveel tijd een lid uit de kudde verbannen vind ik echt onhandig. Misschien heeft niemand uit de kudde iets misdaan en wordt het een verplichting om iemand eruit te stemmen, terwijl deze niets heeft gedaan. Als ik dat paard was zou ik echt denken van: "Ja hallo, dit heb ik niet verdiend. En dit noem ik mijn kuddeleden, hoepel een end op." Ik zou dan ook niet meer overwegen terug te komen.
En dit elke paar maanden te laten doen in elke kudde lijkt me ontzettend voorspelbaar en er zit niets aan vast gekoppeld. Ja hoi, jij bent de kudde uit verbannen. Leuk ja. Ok.

Een verbanning moet een verbanning blijven. Verbanning uit een kudde lijkt me gewoon om iets heel ergs te doen. Verdiend verbannen, of misschien door een corrupte leider of een instabiel regime. Ieder geval, iets wat door een verhaallijn is verzonnen en gebeurd. Gewoon, iets met spanning en sensatie in de rpg.

Ik ben ieder geval niet voor dit idee. (;

BerichtOnderwerp: Re: Ostracisme of Verbanning {Idea}   

Terug naar boven Go down

Ostracisme of Verbanning {Idea}
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Birthday] Coffee + Alcohol + Ice = Great idea
» Best idea ever (Embersong)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Chimorea Horses :: Algemeen :: Bulletin Board :: Ideeën-